Jeg skjønner ikke at jeg av og til tror jeg kjeder meg. Når jeg blogger de siste ukers hendelser, selv om det riktignok har gått 12 dager siden sist, har jeg jammen mye herlig å tenke tilbake på.
image

Denne bloggen starter egentlig pinsehelgen. Av alle nye merkelige ting å finne på raste vi avgårde til Malungen på Vallset på hundeutstilling. Og når vi først var på Hedmarken ble det deilig lunsj på Hamar. Og man kan si hva man vil om Lillehammer, men når kan man sette seg i en koselig bakgård og kose seg med digg levende musikk midt i lunsjtida? Det var rett og slett skikkelig hyggelig.
image

Det ble nesten for tragisk å komme tilbake på jobb mandag og se meldingsboka til en av de «myndige» elevene mine da hun skulle dokumentere «gyldig» fravær.. Noen ganger må det være lov å bli oppgitt.
image

Da var det jammenmeg greit å høre at herr Spetalen & Co – finans- og statistikkgutta på Litteraturfestivalen, som diskuterte oljefondet, også var oppgitt.
image

Men disse gutta var alt annet enn oppgitt. Av familiens tre motoriserte kjøretøy på parkeringsplassen ble det den batteridrevne kostemaskina som falt i smak. Ikke alltid så dumt med litt streik ser det ut til.
image

Og like glad som dem blir jeg når den vakre Valdresnaturen gir sol i sinn og glitter i øynene. Vakkert, rent og nydelig.
Mon tro om ikke Kari er like glad for parsellprosjektet ved Operaen. Jammen har hun ikke sin egen hageparsell midt i Europaveigryta ved Middelalderbyen. Fantastisk kunstidé.
image
Er ikke like glad for at jeg sov over Venuspassasjen… Fint noen tok et bilde fra Vingnes jeg kunne stjele til bloggen min.. jeg sov rett og slett som et murmeldyr.. omtrent som Karis isbjørn..
image

image
Det var dessuten godt med god nattesøvn før åreknutene skulle fjernes. Gruet meg fælt. Og etter en runde med blodtrykk 84/54 etter operasjonen var det godt med en ekstra natt på sykehuset for å få trykket på plass. Og du verden hvor godt en ristet brødskive med kalkunskinke, ost og grønnsaker smaker etter ett døgn i slik ulage.
image
Og turen hjem toppet uken. Superdigre SX4’n hadde plass til både et 1,20×80 hundebur og meg i baksetet. Utrolig hva som går når man bare vil.
image