image
Det er så herlig med friske blomster i huset. Jeg takker for alle gratulasjonsblomster. De pleies med omhu. Jeg er jo bare en «grønne planter» jente. Nesten ingen blomster blomstrer hos meg. Men de er mange og knall grønne. Derfor frisker det opp i stua med litt blomsterhilsener.

Som en hverdagsbelønning har jeg også ivaretatt meg selv denne siste uken. Mine egne bein har fått belønning i form av nye sko.
image
Når jeg endelig har skremt meg ut av kjelleren, forlatt tredemølla og blitt glad i landjorda, var det helt nødvendig å kjøpe nye sko. Og det ble en forsmak av Nirvana. Ja, ikke det at jeg tror på et Nirvana, men for de som gjør det vet dere hvordan det føles å jogge med mine nye joggesko.

Og jeg har gjort uteblomstoppgaver også. Endelig forsvant nemlig frosten. Is på bilruta i mai er ikke berre lekkert, men denne uken ble det mildt nok til å få sommerblomstene fram.
image
Både blomsterkasser og gravsted er endelig ivaretatt.
image
Og grønnfinken koser seg uten mas fra alle de andre småfuglene. De flotter seg med insektene som har begynt å krype rundtomkring. Det skulle ikke forundre meg et sekund om ikke den første rosebusklusa allerede har flyttet inn i Hurdalsrosa mi.
image
Men hjemme var det topping av ukas krydderier når det var Gullfest for gulljenter. Som Ingrid sa så passende: skikkelig jentefest med tårer, vin og sang ❤ Hva ville livet vært uten snille venninner?
image
Og når jeg endelig har blitt en utetrimmer får jeg også koselige naturopplevelser. Rosa hvitveis gir glede i sinn.

Likeså blir uka liksom litt ekstra fantastisk når moderlandet har bursdag.
image
Selv ikke regnvær, spesielt ikke med ny, kuul paraply, kan ødelegge denne fine dagen.

Avslutter derfor ukens blogg med stemningsbilder fra den store dagen som vi feiret både i Lillehammer og i Valdres. Hurra for 17.mai!

Lekkert med barnetoget rett utenfor døren:
image
Men etterhvert ble det uggete med 7grader og regn. Avbildet under er derfor en iskald Magnus og en «tyggemi»-bestikket og hyperblid Lauritz, med Onkel og Tante på fast publikumsplass under barnetoget.
image

Så bar det over til neste dalføre, Valdres. Over snøfylte Tonsåsen…
image

Først rømmegrøt hos svigermor Anna i Røn
image

og deretter russetog på Fagernes.
image
Vår herlige niese Anneli går vg1 Helse og sosial fordi hun hoppet over fra Studiespesialiserende til noe mer praktisk. Hun er derfor russemaskot i bilen til vår likealdrende nevø Andreas som ér russ etter snart endt vg2.
image

Og Andreas gikk bak. I Valdres er det nemlig ikke lov med russebiler i selve russetoget..
image

Og tilsist… hjem igjen til Lillehammer. I hvilemodus etter en utrolig fantastisk uke.
image